adresowanie w urzędach

adresowanie w urzędach

Dzień dobry,

chciałabym Państwa prosić o opinię na temat adresowania korespondencji. U nas w urzędzie jest stosowana forma:

Pan Jan Kowalski
Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury
ul. XXXX
26-000 Warszawa.

Od jakiegoś czasu słyszę, że forma którą stosujemy jest niepoprawna ponieważ adresowanie powinno wyglądać w następujący sposób:

Pan Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury
Jan Kowalski
ul. XXXX
26-000 Warszawa.

Czytałam już na te temat sporo artykułów. Moim zdaniem obie formy są poprawne. Czy mam rację czy jednak powinnam zmienić sposób adresowania? Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.

Pozdrawiam serdecznie

Karolina Morawska

 

Odpowiedź PJ:

Szanowna Pani,

z punktu widzenia komunikacji urzędowej najlepiej zastosować ten drugi sposób, ale bez PAN:

Dyrektor Miejsko-Gminnego...

i później dać ewentualnie

Pan Jan Kowalski lub tylko Jan Kowalski.

Chodzi o to, że pismo jest w taki wypadku adresowane nie do konkretnej osoby, ale do instytucji i jej organu. Jan Kowalski jest akurat tylko osobą pełniącą funkcję.

Warto jednak dodać, że w praktyce pisma zaadresowane na oba sposoby trafią do adresata.

Serdeczne pozdrowienia

Piotr Zbróg, IFP UJK