Prosty Język w Urzędzie Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika


Prosty Język w Urzędzie

Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika


 

Witamy w Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika!

 

Korzystasz z usług urzędu? Nie rozumiesz jakiegoś terminu prawnego lub wyrażenia w dokumencie, który otrzymałeś? Napisz do nas! W prosty sposób odpowiemy na Twoje pytanie.

Jesteś urzędnikiem i chcesz mieć pewność, że Twoje wypowiedzi są poprawne i zrozumiałe dla klientów urzędu? Napisz o swoich wątpliwościach! Rozwiążemy Twój problem.

Na Twoje pytanie odpowie językoznawczyni i administratywistka dr Joanna Kowalczyk.

 

Gdzie zadać pytanie?

Jesteś klientem urzędu? Zadaj pytanie w zakładce „Strefa Obywatela” / „Zadaj pytanie”.

Jesteś pracownikiem urzędu? Zadaj pytanie w zakładce „Strefa Urzędnika” / „Zadaj pytanie”.

 

Gdzie znajdę odpowiedź?

Jesteś klientem urzędu? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w zakładce „Strefa Obywatela” / „Odpowiedzi”.

Jesteś pracownikiem urzędu? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w zakładce „Strefa Urzędnika” / „Odpowiedzi”.

 

O Centrum

Centrum wsparcia językowego dla obywatela i urzędnika zostało założone przez dr Joannę Kowalczyk w ramach ogólnoświatowego ruchu upraszczania języka urzędowego (Plain Language). Głównym celem działalności Centrum jest redukowanie komunikacyjnych barier między obywatelami a instytucjami publicznymi.

Centrum nie dokonuje interpretacji przepisów prawnych, pism urzędowych ani ich fragmentów. Udzielone odpowiedzi nie są wykładnią prawa.