Prosty Język w Urzędzie
Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika
Witamy w Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika!
Korzystasz z usług urzędu? Nie rozumiesz jakiegoś terminu prawnego lub wyrażenia w dokumencie, który otrzymałeś? Napisz do nas! W prosty sposób odpowiemy na Twoje pytanie.
Jesteś urzędnikiem i chcesz mieć pewność, że Twoje wypowiedzi są poprawne i zrozumiałe dla klientów urzędu? Napisz o swoich wątpliwościach! Rozwiążemy Twój problem.
Na Twoje pytanie odpowie językoznawczyni i administratywistka dr Joanna Kowalczyk.
Gdzie zadać pytanie?
Jesteś klientem urzędu? Zadaj pytanie w zakładce „Strefa Obywatela” / „Zadaj pytanie”.
Jesteś pracownikiem urzędu? Zadaj pytanie w zakładce „Strefa Urzędnika” / „Zadaj pytanie”.
Gdzie znajdę odpowiedź?
Jesteś klientem urzędu? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w zakładce „Strefa Obywatela” / „Odpowiedzi”.
Jesteś pracownikiem urzędu? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w zakładce „Strefa Urzędnika” / „Odpowiedzi”.
O Centrum
Centrum wsparcia językowego dla obywatela i urzędnika zostało założone przez dr Joannę Kowalczyk w ramach ogólnoświatowego ruchu upraszczania języka urzędowego (Plain Language). Głównym celem działalności Centrum jest redukowanie komunikacyjnych barier między obywatelami a instytucjami publicznymi.
Centrum nie dokonuje interpretacji przepisów prawnych, pism urzędowych ani ich fragmentów. Udzielone odpowiedzi nie są wykładnią prawa.