Rekrutacja – filologia polska

 

Studia licencjackie (I stopnia)

Filologia polska to nie tylko historia litera-tury, ale też jej pogranicza (reportaż, esej, felieton). To śledztwa językowe i  odkrywa-nie tajemnic dawnej i  współczesnej polszczyzny. W  ramach ścieżki nauczycielskiej studenci poznają warsztat pracy nowoczesnego polonisty i podstawy neurodydaktyki. Ścieżka nienauczycielska oferuje kształcenie umiejętności z  zakresu e-publikacji i projektowania graficznego.

ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA

  • nauczycielska
  • nienauczycielska (redakcyjno-wydawnicza)

REKRUTACJA
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, język obcy.

CO POTRAFI ABSOLWENT?
Absolwent studiów nauczycielskich jest przygotowany do podjęcia studiów II stopnia na tym samym kierunku w ramach ścieżki nauczycielskiej, co pozwoli mu zdobyć uprawnienia nauczyciela języka polskiego.
Absolwent studiów nienauczycielskich jest znakomicie przygotowany do pracy w: wydawnictwach, redakcjach czasopism, mediach tradycyjnych i elektronicznych (absolwent jest ukierunkowany do pracy jako redaktor językowy i merytoryczny, korektor), w urzędach, a także w firmach zajmujących się PR, komunikacją społeczną i reklamą.

Studia magisterskie (II stopnia)
Kierunek oferuje atrakcyjne, interdyscyplinarne zajęcia, możliwość uczestniczenia w  pracach studenckich kół naukowych oraz w  projektach badawczych, zapewnia atmosferę wyzwalającą wyobraźnię i wspomagającą rozwój. Studenci, którzy wybrali ścież-kę nauczycielską, poznają reguły nauczania języka polskiego jako obcego (glottodydaktyka) i  doskonalą warsztat nowoczesnego nauczyciela polonisty. Ścieżka nienauczycielska pozwala m.in. poszerzyć umiejętności na warsztatach pisarskich, fotograficzno-filmowych i teatralnych.

ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA

  • nauczycielska (nowoczesny polonista)
  • nienauczycielska (animacja kultury z tekstoterapią)

REKRUTACJA
Ranking dyplomów absolwentów kierunku filologia polska oraz absolwentów kierunków z dziedziny nauk humanistycznych i/lub społecznych oraz kierunków pokrewnych.

CO POTRAFI ABSOLWENT?
Absolwent ścieżki nauczycielskiej jest wszechstronnie przygotowany do pracy filologicznej we współczesnej szkole. Zdobył wiedzę oraz kompetencje pedagogiczne i  metodyczne, a  także informacje o funkcjonowaniu szkolnictwa i procesów doskonalenia zawodowego.
Absolwent ścieżki nienauczycielskiej uzyskuje kwalifikacje zawodowe do podjęcia pracy w instytucjach kultury w charakterze: lidera / animatora życia kulturalnego oraz  artystycznego, komentatora, interpretatora i  krytyka zjawisk współczesnej kultury, doradcy w  zakresie rozwoju życia kulturalnego lokalnej społeczności (np. diagnozowanie potrzeb oraz warunków konkretnego środowiska, przygotowanie strategii przemian, pozyskiwanie środków finansowych).
Absolwent ścieżki animacja kultury z tekstoterapią ma umiejętności pozwalające na pracę z tekstem kultury jako dziełem o walorach terapeutycznych oraz analizowanie praktyk animacyjnych realizowanych przez instytucje kultury.



<< Powrót

Accessibility Toolbar